reklama

Kto škatuľkuje, sám seba ukracuje !

Mám takú teóriu, ktorú som nadobudla pozorovaním okolia. Teória sa týka podceňovania ľudí na základe prvého dojmu.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (0)

Mohla by som tieto riadky venovať aj samej sebe, veľa krát som sa totiž stretla s nedôverou voči mojej osobe, práve kvôli tomu, ako vyzerám. (Patrím do kategórie ,Nevyzerá zle,: blond, modré oči, dlhé nohy, usmievavá,..patrí sem ďalších XY atribút, disponujem len spomenutými)

Pred nejakým časom som sa uchádzala o pracovnú pozíciu, zaujímavá rôznorodá náplň práce, šéf fešák, lokácia vyhovujúca, zdalo sa mi to ako práca vhodná pre mňa. Nezobrali ma. Ponúkli mi ale inú pozíciu, ktorú som nakoniec prijala. 

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Dôvod prečo ma nezobrali na miesto o ktoré som mala záujem? Nevyzerám dôveryhodne. OK, komplex sa dá riešiť aj na pracovisku.

Ale nie o mne chcem písať. Chcem písať o Adamovi. 

Sedím si na pive a je mi dobre. Aj preto, že som mala už tri, ale hlavne preto, lebo som s mojími blízkymi. Prisadne si k nám asi 16 ročný chalanisko v raperskej mikine, so zvláštnou kapucňou v tvare žraločej hlavy, o ktorej som sa ihneď na to dozvedela, že to je brutálna novinka, a že už dve také objednal z Číny, je*ol na ne 50% a predal nejakému maďarovi cez bazár. 

Adam je ryšavý, skade ruka, skade noha a od počiatku mojimi prísediacimi odpísaný. Nenápadne mi naznačili, že je trochu mimo. Trochu mimo pre mňa znamená moja krvná skupina, preto sa s Adamom presúvam o stolík vedľa, aby sme mohli v kľude pokecať. 

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Adam je na jeho vek až výnimočne zhovorčivý. Okrem brutálnej čínskej online stránky s fejkovými vecami si fičí na undergroundovom SK rape, pamätám si názvy ako Fako, PODE, Gramo, ale možno si pamätám zle. Je prvák na strednej škole s technickým zameraním, baví ho angličtina a sústruh. Na väčšinu mojich otázok mi odpovedá slovami: ANI NIE. Baví ťa škola? ANI NIE. Chutia ti tie čipsy? ANI NIE. Prečo ich ješ? Dajú sa jesť. Mne to ako odpoveď úplne stačí. 

,,Ty si Soňa že"? Pýta sa ma." Áno, odpovedám. ,,Soňa, keby som ja delfín, a ty delfín, aké meno by si mi dala. ,,Adame neviem, poznám ťa málo na to, aby som ti vedela dať delfínie meno. A ty mne?",,Ty by si bola Flower". Mne to ako odpoveď stačí. 

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Delfíny si dávajú mená, ktorými sa medzi sebou volajú. To ste vedeli? Ja nie. 

,,Občas sa cítim ako schizoš", hovorí mi 16 ročný Adam. Vieš, že schizofrénia a porucha rozdvojenej osobnosti nie je to isté? Zamýšľam sa, pravdu povediac, nevedela som. ,,Ľudia, ktorí touto poruchou trpia, si zvyčajne neuvedomujú prítomnosť viacerých identít, z ktorých ale aktívna je vždy len jedna. U schizofrenika ide o rozpad mysle. Rozpadne sa na mnoho črepov a doktori sa ich postupne snažia dávať dokopy." Poučil ma. 

,,Soňa ja som Applák" hovorí mi chalan v žraločej mikine. ,,Ty si čo ? ", pýta sa ma. ,,Mne je Adame jedno z čoho volám a z čoho píšem". ,,Takže si nezakladáš na materiálnych hodnotách". Na chvíľu sa vzdialil a priniesol mi z bundy visiacej na vešiaku, malého tučniaka. (Asi postavička, ktorú dostávame pri pokladniach, neviem, nezbieram). To je pre teba, na pamiatku. Poďakovala som. 

SkryťVypnúť reklamu
reklama

,,Soňa", pýta sa ma tento ryšavec ,,Nie si náhodou doktorka? Potrebujem na včera ospravedlnenku, nebol som v škole" . ,,Prečo si nebol v škole?" ,,Bolo branné a ja som išiel radšej na brigádu, stavali sme taký murovaný plot, hovorím im, že malta je nejaká riedka. Dnes ten múr už nestojí." ,,A dostal si zaplatené?" ANI NIE. Mne to ako odpoveď stačí. 

Adam mi po hodinovej konverzácii prirástol k srdcu. Pripomína mi mňa, je mu jedno čo si o ňom ľudia myslia. Ide si svoje. Takýchto Adamov nejak cielene nevyhľadávam, ale vždy, keď na nejakého natrafím, som za to vďačná.

Rozlúčili sme sa pozdravom zopätých pästí a ja som pocítila, že som bola prijatá do jeho žraločieho gangu a bola som na to patrične hrdá.

Nesúdim ľudí podľa toho čo vidím, ale podľa toho, čo počujem. Preto mám pri sebe kvalitnú základňu, na ktorú sa viem vždy spoľahnúť a každý večer za ňu v tichosti ďakujem.

Soňa Moravčíková

Soňa Moravčíková

Bloger 
  • Počet článkov:  3
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Vždy ma bavilo slovo, keď som si to začala aj reálne uvedomovať, nič som s tým nerobila, nemala som potrebu. Nevydržím robiť jednu činnosť dlho, preto mám prsty vo všeličom, ale ruku nikde. Som výnimočná v empatii, priemerná v detailoch, asi trochu disnumerička, priťahujem ľudí ktorých priťahovať chcem, neriešim ľudí, ktorých riešiť nechcem, bavia ma, hlavne v oblasti vzťahov. Nemám rada to, čo asi väčšina podobne zmýšľajúcich ľudí. Hlavne nespravodlivosť, byrokraciu a nesprávnych ľudí na nesprávnych postoch. Svet je ale pre mňa stále zdroj nevyčerpateľnej inšpirácie na uvažovanie a sledovanie. Zoznam autorových rubrík:  NezaradenéSúkromné

Prémioví blogeri

Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Iveta Rall

Iveta Rall

88 článkov
Post Bellum SK

Post Bellum SK

75 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu